BOSHLANG‘ICH TA’LIMDA MATN USTIDA ISHLASHNI TAKOMILLASHTIRISH

Mirzayeva Dilrabo Ulug‘bekovna, Toshkent gumanitar fanlar universiteti assisent o‘qituvchisi

Авторы

  • Mirzayeva Dilrabo Ulug‘bekovna TerDU

Ключевые слова:

so‘z, grafema,persepsiya,matn ,so‘z ,idrok ,gap ,analitik tushunish,tanqidiy tushunish, diagrammalar, Verbial –sintagmatik daraja, designativ daraja.

Аннотация

Mazkur maqolada O‘qish savodxonligiga o‘rgatish metodikasi, boshlang`ich sinflarning 3-4-sinflarida o‘qib tushunish, ko‘nikmalarini rivojlantirish borasida fikr yuritilgan. Boshlang‘ich ta’lim o‘qib tushunish malakasini yanada takomillashtirish .Maqola orqali o‘quvchilarni o‘qib tushunishish ko‘nikmasini shakllantirish .Har bir matnni o‘qigan o‘quvchiga matnni uning ichidagi har bir so‘zga e’tibor bilan o‘qish shu bilan birgalikda matn yuzasidan fikr yuritishni ham o‘rganishadi .Matnni qanday o‘qish kerak ,nimalar e’tibor berib o‘qish kerak shular haqida fikr
yuritilgan.

Библиографические ссылки

Azimova I. O‘zbek tilidagi gazeta matnlarining mazmuniy persepsiyasining psixolingvistik tadqiqi: monografiya. –T., 2019. 158 bet 2.

Ismailov A. v.b,. Xalqaro tadqiqotlarda o‘quvchilarning o‘qish savodxonligini baholash. – Toshkent, «Sharq», 2019, 92 b.

J. Charles Alderson.Assessing Reading.Cambridge University Press 2000. Mavlonova K., Hakimova N.. Ona tili darslarida o‘qish savodxonligini egallash imkoniyatlari. Oʻzbek tilshunosligini rivojlantirishning dolzarb muammolari. Res.ilm.amal.konf. mater. – Toshkent, Oʻzkitobsavdo nashriyoti, 2020. 340 b. –B. 217– 224

O‘zbek tilini o‘rganish va o‘qitishni qayta qurish hamda takomillashtirish dolzarb masalalari. O‘zbek tili doimiy anjumani birinchi yig‘inining tezislari. –Samarqand, 1991.

Sharopova F.V. 5-sinf o‘quvchilarida matnni o‘qib tushunish malakasini shakllantirishning nazariy va metodik asoslari. ped.fan.magist. dis. –T., 2020. – 108b

Загрузки

Опубликован

2025-03-03