ҲАРБИЙ ПЕДАГОГИКА: МУАММО ВА ЕЧИМЛАР
https://doi.org/10.53885/edinres.2022.9.09.029 Хасанбоев Хабибулло Хакимбек ўғли, Ўзбекистон Республикаси Қуролли Кучлари академияси мустақил тадқиқотчиси
Ключевые слова:
ҳарбий таълим, ҳарбий педагог, таълим тизими, ҳарбий санъат, педагогик омиллар, тарбия, методология, мутахассис, тоифа, қонуният.Аннотация
Мақолада ҳарбий таълим тарихи ва тизимнинг ривожланиш босқичлари, ҳарбий педагогикани вужудга келиши ҳамда ҳарбий педагогларнинг шаклланиши таҳлилга тортилиб, ҳарбий санъат тараққиёти, ҳарбий мутахассисларни тайёрлаш тизимининг вужудга келиши, шаклланиши ва ривожланиш жараёни, хусусан ҳарбий санъат тараққиёти ва такомиллашуви, ҳарбий таълимнинг пайдо бўлиши ва ривожланиши, унинг таълим тизимида тутган ўрни, ҳарбий таълимнинг махсус ҳарбий мактаблар ва ҳарбий академиялар томонидан амалга оширилиши босқичлари, таълим муассасаларида ҳарбий педагоглар фаолиятининг йўлга қўйилиш тадқиқ этилган. Шунингдек, ҳарбий педагогика соҳасининг олимлар томонидан тадқиқ этилиши, тадқиқотларда асосий эътибор мунтазам армиядаги тарбия, жанговар руҳият, жанг санъати ҳамда ижтимоий методология, дидактика ва тарбия йўналишларига қаратилганлиги ёритилган. Ҳарбий педагогиканинг асосий вазифаси, ҳарбий педагогика тоифаларининг тизимлаштирилиши, тарбиялаш ва уларга таълим беришнинг такомиллаштирувчи омиллар, ҳарбий-педагогик жараён, унинг қонуниятлари ва хусусиятлари ўрганилган.
Библиографические ссылки
Салимов А.А. Таълим соҳасида инсон тараққиёти концепциясининг
асосий йўналишлари. Иқтисодиёт фанлари бўйича фалсафа доктори
(PhD) диссертацияси автореферати. –Самарқанд: 2019. –Б.13.
Броневицкий Г.А. Психолого-педагогический словарь офицера
воспитателя корабельного подразделения / Г.А. Броневицкий, Г.Г.
Броневицкий, А.Н. Томилин. –Новороссийск: Издательство: –
Новороссийск. 2005. –76 с
Гольдин И.И. Проблемное обучение в профессиональнотехнических училищах / И. И. Гольдин. – М.: Высшая школа, 1979. –
с.
Алехин И. А. Развитие теории и практики военного образования в России XVIII — начала XX века: дис. ... д-ра пед. наук. –М., 2004. –451с.
Терещенко А. Г. Становление и развитие военно-педагогического образования в России: методология, история, приоритеты современности: монография. –Воронеж: ВАИУ, 2012. –312 с.
Зарудницкий В.Б. Характер и содержание военных конфликтов в современных условиях и обозримой перспективе // Военная Мысль. 2021. № 9. С. 34–44
Алехин И. А. Развитие теории и практики военного образования в России XVIII — начала XX века: дис. ... д-ра пед. наук. М., 2004. С. 167.
Терешченко А.Г. Военная педагогика России .С.123-127
Котов, Н. Ф. Развитие педагогических способностей у советских офицеров / Н. Ф. Котов. – М.: ВПА им. В.И. Ленина, 1964. – 57 с.
Кудрявцева, В. Ю. Военно-профессиональная подготовка курсантов высших военно-учебных заведений к педагогической деятельности в войсках: автореф: Дисс. ...канд. пед. наук. – Казань, 2010. – 20 с.
Тахтамиров, В.О. Проектирование и реализация профессиональнопедагогической подготовки офицеров воспитательных структур: автореф. дис. ...канд. пед. наук. – Казань, 2005. – 22 с.
Солоницын, Д. А. Развитие педагогической культуры офицера в процессе военной службы: дис. ...канд. пед. наук. – М., 2015. – 235 с.
masland J.w., Radway l.J. Soldiers and Scholars. military education and National policy. prenceton, 1957. 215 p
Pulliam J.D/ Hustary of education in america. Columbus, ohio, 1976. p. 135-136.
Военная педагогика: учебник для военных вузов / под ред. О.Ю. Ефремова. СПб.: Питер, 2015. С.42
Военная педагогика: учебник для военных вузов / под ред. О. Ю. Ефремова. СПб.: Питер, 2015. 755 с.