BOʻLAJAK BOSHLANGʻICH SINF OʻQITUVCHILARIDA KASBIY KOMPETENTLIKNI TAKOMILLASHTIRISHNING USUL, METOD VA VOSITALARI

Karimova Kamola Komil qizi, Maktabgacha va boshlangʻich ta’lim fakulteti Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (boshlangʻich ta’lim) ixtisosligi tayanch doktoranti. Buxoro davlat pedagogika instituti

Авторы

  • Karimova Kamola Komil qizi TerDU

Ключевые слова:

kasbiy kompetensiya, metod, topshiriq, usul, vosita, “Assesment” metodi, “Insert” metodi, “Muammoli vaziyat” metodi, integrativ-kognitiv topshiriq.

Аннотация

Ta’lim jarayonining asosini oʻqituvchi va oʻquvchilarning birgalikdagi faoliyatini toʻgʻri tashkil qilish belgilab beradi. Ta’lim jarayonini boshqarish, oʻquvchilarni toʻgʻri yoʻlga boshlash, ularda bilim olishga boʻlgan ishtiyoqni yanada oshirish, ta’lim va tarbiya jarayonini uzviy ravishda birgalikda olib borgan holda har bir oʻquvchidan yurt koriga yaraydigan yetuk kadr tayyorlash oʻqituvchi faoliyatining asosini tashkil etadi. Pedagogik faoliyatni toʻgʻri tashkil etish, albatta, oʻqituvchidan koʻp mashaqqatni talab etadi. Bir jarayonning oʻzida koʻp funksiyani birdaniga bajarish uchun oʻqituvchida yetarli mahorat, kasbiy sifatlar boʻlishi lozim. Mehnat bozorida talabgir oʻqituvchini shakllantirishda kasbiy kompetensiya muhim ahamiyatga ega. Zero, kasbiy kompetensiyasi yaxshi shakllangan pedagogda pedagogik mahorat yuqori boʻladi. Kasbiy faoliyatini mukammal tarzda tashkil etadi. Shu bilan birgalikda, jarayonga doir har bir boʻgʻinni standartlarga asosan bajarish bilangina cheklanib qolmay, doimo yangilik kiritishga, jahon andozalarini chuqur oʻrgangan holda amaliy jarayonda tadbiq qilishga harakat qiladi. Mazkur maqola boʻlajak boshlangʻich sinf oʻqituvchilarida kasbiy kompetensiyani rivojlantirishda qanday metod, topshiriqlardan foydalanish yuqori samara berishi yoritib beradi. Metod, vosita va topshiriqlardan foydalanish toʻgʻrisida metodik tavsiyalar berib oʻtilgan.

Библиографические ссылки

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 29-apreldagi “Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish Konsepsiyasi toʻgʻrisida” PF-5712-son Farmoni. https://lex.uz/ doss/4312785

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 15-maydagi “Oʻzbekiston Respublikasida kasbiy malakalar, bilim va koʻnikmalarni rivojlantirish milliy tizimi faoliyatini tashkil etish choralari toʻgʻrisida” 287-sonli Qarori. https://lex.uz/doss/4814154 Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “2022-2026-yillarga moʻljallangan Yangi Oʻzbekistonning taraqqiyot strategiyasi toʻgʻrisida”farmoni. http://lex.uz//docs/-5841063 Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida” gi farmoni. http://lex.uz// docs/-4312785

Muslimov N., Usmonboyeva M., Sayfurov D., Toʻrayev A. (2015)Pedagogik kompetentlik va kreativlik asoslari. -Toshkent. 120 b.

Musurmonova A., Isaqulova N.J, Jumaniyozova M.T., Jumayev A.Sh. (2020) Umumiy pedagogika. Darslik.-Toshkent “Innovatsiya-Ziyo”.-194 b.

Asadov Y.M. (2014) Boshlangʻich ta’limda kompetensiyalarni shakllantirishga yoʻnaltirilgan ta’lim paradigmasi // Respublika ilmiy amaliy konferensiyasi tezislari toʻplami. –Toshkent. –10 ‒14 b

Xutorskoy A.V. (2003)Klyuchevyye kompetentsii kak komponent lichnost-no- oriyentirovannoy paradigmy obrazovaniya // Nar. Obrazovaniye. - Moskva. -№ 2. - S. 58-64.

Markova, A.K. (1990) Psikhologicheskiy analiz professional’noy kompetentnosti uchitelya Tekst. / A.K. Markova //Sovetskaya pedagogika.№ 8. - S. 82-87. - ISSN 0869-56IX.

Bolotov V.A., Serikov V.V. (2003) Kompetentnostnaya model: Ot idei k obrazavatelnoy programmoy. Pedagogika. № 3.

Slastenin V.A. (2002)Obshaya pedagogika. -Moskva.

Daminov O., Tulaev B., Khimmataliev D., Shakov V., Kurbonova Z. (2020). The Role of Competence and Competent In Preparing Professional Training Teachers For Professional Activity. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(9s), 6338-6349. Retrieved from http:// serss.org/journals/index.php/IJAST/article/view/20245

Himmataliyev D.O. (2020) Boʻlajak oʻqituvchilarda kasbiy kompetentlikni rivojlantirish mexanizmi. //Oliy ta’lim. Toshkent. №7. -23-b.

Ibragimova F.X. (2018) Boʻlajak ingliz tili oʻqituvchilarining kasbiy kompetentligini angliya madaniyatiga qiziqishlarini shakllantirish orqali takomillashtirish. Diss...avtor...

Toshkent. 11- b.

Jonpulatovna S. M., Qizi I. M. F. ( 2021) An integrated approach to the use of pedagogisal technologies in primary school mathematics //Middle European Ssientifis Bulletin.– Тoshkent. 8. – С. 174.

Jonpulatovna S. M., Qizi I. M. F. (2021) Improve Pupils’ Knowledge and Personal Qualities Through Educational Tools in Elementary Mathematics Classes //Middle European Scientific Bulletin.. – Т. 8. – С. 173.

Saidova M. J. (2022) MODERN CONDITIONS FOR IMPROVING THE METHODOLOGISAL TRAINING OF FUTURE PRIMARY SchOOL TEAchERS THROUGH DISTANSE LEARNING //Conference Zone.– С. 16-21.

Saidova M. J. (2022) DIRESTIONS AND CONTENT OF THE ORGANIZATION OF DISTANSE LEARNING //Conference Zone.– С. 7-15.

Saidova M. J. (2022)MASOFAVIY TA’LIM VOSITASIDA BO ‘LAJAK BOSHLANGʻIch SINF OʻQITUVchILARINING METODIK TAYYORGARLIGINI TAKOMILLASHTIRISH MAZMUNI //PEDAGOGS jurnali.– Т. 1. – №. 1. – С. 43-46.

Saidova M.J. (2022) Boʻlajak boshlangʻich sinf oʻqituvchilarining metodik tayyorgarligini takomillashtirish imkoniyatlari // Sovremennyye innovatsionnyye issledovaniya aktual’nyye problemy i razvitiye tendentsii: resheniya i perspektivi.. – Т. 1. – №. 1. – С. 101-104. https:// doi.org/10.5281/zenodo.8040089

Загрузки

Опубликован

2024-11-09